going back to beijing

Fy vad tiden går fort när man har det för jävla bra rent ut sagt. Imorgon är sista sol-och-bad-dagen och på kvällen går flyget tillbaka till Beijing. Men det ska bli kul att komma tillbaka dit också för att avsluta semestern med lite mer shopping och kända sevärdigheter som kinesiska muren tex.

Idag var vi iväg på en underbar utflykt till Hainans mest kända sevärdighet. Det är ett stort område som innehåller kinesiska stenformationer som ligger intill stranden samt en helt fantisktisk trädgård och naturområde omkring. Det var jag, mamma, pappa och felix tillsammans med typ en miljon kineser.
Skall bara berätta det roligaste på hela dagen. Vi hade slagit oss ner under en palm i skuggan för att dricka lite vatten och öl efter solens hetta. Där sitter vi tillsammans med 4 andra kinesmän, efter 15 min kommer en man fram till mig och frågar om det är okej att hans polare tar ett kort på oss två tillsammans och självklart är det okej för mig så de klickar av en bild och tackar..sen blir hans polare lite avundssjuka och vill också vara med på bild, en och en såklart. Så där satt jag som ett levande turistföremål och blev plåtad ggr flera. När männen gått iväg kommer ett nytt par och vi genomgår samma grej igen..och därefter ett nytt par, självklar skall dom vara med en och en. När pappa och jag sedan går på stranden kommer 2 killar fram och återigen samma sak. Efter dem kommer ytterligare en kille..behöver jag säga mer, ni förstår va!  Man är inte direkt en i mängden.
Jag tror jag skiter i skolan, bygger ett litet stånd vid strandkanten och sätter upp en skylt:

Take a photo with a swedish girl in real life!!!
1 picture 100 yuan
2 pictures 150 yuan

Nu ska jag sova för imorgon blir det frukost tidigt så jag hinner med några extra timmar på stranden.





/SG


Kommentarer
Postat av: Toby

Bara du lyckas försörja mig me med din nya affärsidé så är det ok för mig ;)

Puss

2010-03-17 @ 17:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0