jag är döende.

Jag är döende pga otrolig otur i komination men lite klantighet också. Står i köket och håller på med min korvstroganoff, har 3 plattor på. En med ris, en där jag steker lök och korv och en platta där själva grytan skall ner. När jag stekt klart korv och lök så häller jag över det i min såsblandning och skall börja krydda. I skåpet får jag syn på en burk cayennepeppar, lite sådant blir ju säkert bra så jag skruvar av locket och när jag ska hälla det i kastrullen så slinter jag lite och pepparen ramlar ut på den stekheta plattan där jag hade stekt korv och lök. Pepparen blir till sot på en gång och ångar upp precis när jag tar ett andetag. Så nu har jag cyannepeppar i hela luftstrupen och hostar i ett. Kunde det inte varit socker eller nått? Typisikt med just pepparen det starkaste som finns. Otroligt jobbigt. Har hällt i mig 2 liter vatten men det hjälper inte. USCH, tur som attan att grytan blev god iaf :)

NEJ TILL CYANNEPEPPAR, NI SER JU HUR FARLIG DEN SER UT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0