onsdagkväll till torsdagmorgon.

Igår hade Sara sin fest, det var riktigt trevligt med mycket god mat samt trevligt sällskap :) Vid tolv slaget drog vi ner till stan för att festa lite på harrys, det var väl sådär. Mycket folk men ingen äldre än 16 kändes det som.
Roligaste hände ändå när jag skulle gå och en av vakterna börja ragga på mig, slutade med att han trodde jag va läkare och den ENDA söta läkaren som någonsin existerat :)

Idag var det segt att ta sig upp men jag lyckades komma i tid till sjukhuset. På dagens schema var det obduktion som gällde. Mycket märklig och annorlunda känsla, att komma in i ett ljust rum med en uppfläkt död, äldre man mitt i rummet. Det var otroligt häftigt och intressant samtidigt som man i stunden allvar knappt fattar att det är sant. Känns mer som en modell än ett riktigt lik. Lukterna som kom från och till var väl sissodär men det gick absolut att utstå dem. Bilden jag innan haft om obducenter har för övrigt helt förändrats. Jag har alltid tänkt att det är mycket speciella, sjuka människor rent ut sagt som kan tänka sig att jobba med lik. Efter idag har jag helt ändrat uppfattning. Obducenten vi hade var riktgit grym och professionell. Man fick känslan av att han verkligen behandlar de döda människorna med otrolig värdighet och ser sitt jobb som en chans att verkligen kunna få hjälpa till in i det sista. Underbart.

För övrigt idag har jag målat om en pall, skulle iväg och slänga massa skräp med bilen och så lägger den av mitt i en korsning. JIPPI, tobbe jobbar och kan inte komma förrän vid lunchtid. Jag sitter i bilen en timme tills tobb kommer och mastern lyckas laga bilen, stor cred till honom.

Nu ska jag iväg och simma, 3e dagen i rad, lovande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0