Nu får det fan vara nog med övertrevlighet Sophie!

Varför JAG? varför alltid JAG?

Igår gick jag på bussen hem till nkpg, efter mig går 31 stycken högstadietjejer på. "YES, det blir en lugn resa" tänker jag!  När jag inte trodde det kunde bli värre så går 2 killar på, de höll på och missa bussen och sprang som idioter. En var ganska snygg och den andra såg ut som skit, tjock, rötthår med världens största näsa. Jag hör direkt att de inte pratar svenska, sen går de bakåt i bussen och sätter sig självklart brevid mig! Det fanns tillochmed lediga platser längre fram men ändå SÄTTER SIG TJOCKISEN BREDVID JUST MIG!

Sen va den bussresan förstörd. Han var från Gerogien och 26 år men såg fan ut som 50 plus. Han fråga en miljon grejer och jag fick först koncentrera mig till 200 % för att höra vad han sa och sen skulle jag dessutom svara honom på min superengelska. Sedan kom jag på att om jag tar fram mitt korsord jag hade i väskan kanske han blir tyst, men det varade bara några minuter, sedan började han fråga vad jag hade skrivit och vad det betydde. FÖRSTÅ att jag skulle sitta där och förklara mina korsord på engelska..oo hemskt var det! Efter det kom jag på nästa smarta idé så jag tog fram min dator och fråga om de ville kolla upp något eftersom det är trådlöst på bussen, de tackade så mycket och checkade lite saker i några minuter sedan tog tjockisen datorn och skulle adda mig på facebook, jippi!
Sedan skulle han lära mig prata hans hemspråk, skitkrångligt och sen blev han "sur" när jag inte kunde uttala vad han sa men skulle jag uttala det korrekt skulle jag behöva spotta på honom i ansiktet hela tiden precis som han gjorde på mig så jag avstod och tacka nej för vidare undervisning! Nu i efterhand ångrar jag mig nog, skulle spottat honom blöt :P

Det sorgligaste är nog ändå att ingen människa tycker synd om mig utom jag själv. Jag antar att alla tänker att jag får skylla mig själv för att jag är så förbannat övertrevlig och alltid har mitt leende uppe i pannan vare sig jag så pratar med världens snyggaste människa eller en rödhårigtjockis från Georgien!

De var iallafall de 4 värsta timmarna i mitt liv och den längsta bussresa jag någonsin haft!

Dessutom vet han om min blogg nu med så jag hoppas för guds skull att han aldrig lär sig riktigt bra svenska

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA DIN JÄVLA IDIOT SOPHIE... ofta man frågar en fet utlänning om han vill låna sin dator :P

2009-05-08 @ 17:05:31
Postat av: alex

2009-05-08 @ 17:06:18
Postat av: jho

jo men jag tyckte faktiskt lite synd om dig... men då hade du ju bara en timme kvar :)

2009-05-08 @ 18:40:13
Postat av: s.

dumma alexander och bästa jHO :D

2009-05-08 @ 18:41:39
Postat av: å o l ;)

haha såndär händer ju bara dig soffan!!!

2009-05-09 @ 10:16:05
Postat av: s.

Gamla vänner vet, jag råkar alltid ut för skit!! :P

2009-05-09 @ 10:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0